Travel | Halong Bay, Vietnam



Vanuit Laos hebben we een bus gepakt naar Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Deze bus deed er maar liefst 30 (!) uur over, was bemand met de gemeenste mannetjes die ik ooit heb ontmoet, die het niet nodig vonden normale plas stops te houden maar gewoon random af en toe (veeeel te weinig) langs de weg stopten (daar ga je dan als vrouw zijnde, haha). En gemeen lachen dat ze deden als je terug uit de bosjes kwam gestrompeld. ;) Daarnaast was dit onze eerste keer reizen met een slaapbus, waar je enkel de optie hebt om half te liggen met je benen omhoog. Ik ben claustrofobisch, en zo'n slaapbus is heel benauwd en krap, dus ik heb wel een paar keer een paniek aanvalletje gehad, haha. We moesten gigantisch wennen aan deze bus natuurlijk, maar uiteindelijk hebben we heel Vietnam met deze slaapbussen doorkruist. Op een gegeven moment was ik er zo aan gewend dat ik er zelfs in kon slapen. Ik slaap eigenlijk nergens behalve in een normaal bed, hoe moe ik ook ben, dus dat zegt veel. ;) 

Van Hanoi heb ik eigenlijk niet zoveel foto's gemaakt, maar Hanoi is chaos. Vergeleken met Bangkok is het nog velen malen drukker, chaotischer en er zijn nĆ³g meer scooters. Oversteken? Niet wachten, maar gewoon gƔƔn. Het is een beetje de bedoeling dat je in een rustig maar vast tempo de straat overloopt en de scooters rijden zo als het goed is wel om je heen. Klinkt simpel, maar het is Ć©ng, haha. Vooral als je opeens midden op de weg 'vast' lijkt te zitten, haha. 

Vanuit Hanoi hebben we een tour naar Halong Bay gedaan. Toen we in die haven aankwamen dacht ik echt van 'wow, waar zijn wij in hemelsnaam aan begonnen'. Het was zĆ³ druk en zo toeristisch dat de moed me een beetje in de schoenen zakte. Toen we echter op de boot zaten, met een groepje van ongeveer 15 mensen, vond ik het heerlijk! Er was nog Ć©Ć©n heel toeristisch momentje, bij het bezoeken van de Halong Bay grotten (die totaal waren omgetoverd in een Aziatische disco, haha), maar daarna was het geweldig. Op de boot had je totaal geen last meer van al die mensen die er waren, je was gewoon met je eigen groepje op je boot en af en toe kwam je een andere boot tegen en dat was het. We hadden een zonnedek, waar ik heerlijk heb gerelaxed. Voor zonsondergang konden we nog zwemmen en van het dak van de boot afspringen, super gaaf! Daarna kregen we lekker avondeten en de rest van de avond hebben we op het zonnedek gezeten met een lekker drankje. Heerlijk relaxen! We sliepen die nacht op de boot en hadden gewoon een prima kamer met badkamertje. De volgende dag was het heerlijk weer, dus ik heb toen weer lekker van de zon en het uitzicht genoten. 

Halong Bay is dus heerlijk om even lekker te ontspannen, maar je moet er wel rekening mee houden dat het in de haven en bij de grotten heel toeristisch is. Op de boot heb je hier echter totaal geen last meer van! Ik vond het heerlijk om twee dagen op een boot door te brengen en vond het ook een hele leuke ervaring om op zee te slapen! 

































10 opmerkingen:

  1. Mooie fotos!
    xx Stephanie (www.stephaniesstyleblog.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's!! Ik wil ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ook!! Vooral nu het hier van dat vieze regenachtige weer is, bah!

      Verwijderen
  3. Oooh heerlijk! En wat een prachtige plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aahhhh, ik baal dat we geen tijd meer hadden voor Vietnam. Snel terug! Prachtige plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb echt heel erg genoten in Vietnam, maar moet toch eerlijk zeggen dat ik Laos en Cambodja bijzonderder vond. Bedankt! :)

      Verwijderen
  5. Tof, ik ben hier ook geweest, die haven was inderdaad gekkenhuis en de grot ook (die 'draak' met lichtgevende ogen). Maar verder genieten, vond het echt geweldig. Ook gaaf om door baai te varen met een kano... en inderdaad het zwemmen met zonsondergang.. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh wauw mooie foto's ! EN ik vond Hanoi ook chaotisch! Niet mijn stad. Helaas was ik in Halong Bay ziek op de boot (nee niet zeeziek) dus heb niet veel kunnen genieten, maar dat het zo prachtig is heb ik dan wel weer mee gekregen :D

    BeantwoordenVerwijderen