Tag | Travel Favorites

Onze bungalow op Pulau Weh

Op de Capture the Colour tag na had ik nog nooit eerder een tag gedaan. Ik moet ook zeggen dat ik de meeste tags niet zo vind, maar ik kwam deze een tijdje terug tegen bij Natasja en vond 'm direct leuk. Hij gaat over reizen en daar ben ik dol op, en ook vond ik de vragen erg leuk, dus ik dacht: waarom niet! Lees hieronder meer over mijn travel favorites! 


Favorite hotel?
Hmm, moeilijke vraag. Eigenlijk verblijf ik haast nooit in hotels en ben ik meer van de kleine persoonlijke guesthouses en gezellige hostels. Niet alleen omdat dit low-budget is, maar ook omdat dit een bepaalde sfeer met zich meebrengt. Doe mij maar een knus bamboohutje in mooie natuur en ik ben een gelukkig meisje. Een erg leuk guesthouse in Vang Vieng (Laos) vond ik het Maylyn Guest House, aan de 'andere kant van de rivier'. Kleine, simpele hutjes in prachtige natuur, sommige met het mooiste uitzicht. Bij dit guesthouse hoort ook een leuk restaurantje en de sfeer hier is gewoon top! Andere favorieten van mij zijn de (bijna alle) junglehutjes in Bukit Lawang, of het Julia's Resort (géén verschrikkelijk resort, gewoon hutjes langs de zee) waar je heerlijke bungalowtjes hebt die uitkijken op het blauwste zeewater (zie foto's). 

Uitzicht vanuit het bed (Julia's resort, Pulau Weh)


Favorite destination for shopping?

Als ik op reis ga, ga ik meestal niet met het doel 'shoppen'. Natuurlijk koop ik het één en ander als ik ergens ben, maar echt een reisje boeken met shoppen in mijn achterhoofd zou ik (nu nog) niet snel doen. Niet dat ik daar niet van houd hoor, ik ben gek op shoppen! Alleen ben ik nog altijd een arm studentje dus ten eerste heb ik niet een groot shopbudget, en ten tweede geef ik mijn geld dan liever uit aan reisjes naar voor mij meer bijzondere plekken en steden. Bovendien woon ik doordeweeks in Antwerpen, wat naar mijn mening ook een heerlijke shopstad is! 

Favorite travel-friendly beauty product? 

Oeh, lastig. Als ik ver op reis ga zijn beauty producten niet mijn prioriteit. Maar als ik dan iets moet kiezen dan kies ik toch voor de waterproof (!) mascara.

What's the scariest thing you've ever done on a trip?

Oh, wat zou ik graag willen dat ik hier had kunnen neerschrijven dat ik van één of andere hoge brug ben afgesprongen. Of uit een vliegtuig. Of met haaien heb ik gezwommen, of iets anders super spannends. Dit soort dingen heb ik helaas nog niet gedaan, komt wel! Wat ik zelf wel heel spannend vond is op mijn hele gladde profielloze Allstars langs gigantische afgronden een vulkaan beklimmen... Ik heb namelijk een beetje last van hoogtevrees. Wat ik ook heel eng vond was dat mijn vriend en ik die volgende dag op weg naar het uitzichtpunt op de krater verdwaalden met z'n tweetjes. Ik vertrouwde het al heel lang niet meer, omdat we al een hele poos recht de vulkaan opklommen terwijl er helemaal geen pad was. Mijn vriend was alleen gigantisch eigenwijs en overtuigd van het feit dat we nog goed klommen. Het werd ook steeds mistiger en toen opeens... stonden we aan de rand van de krater. Een gi-gan-tische afgrond! Zonder hek! Met mijn hoogtevrees! Ik vond het zo eng dat ik jammerend aan die afgrond stond: 'Len, wat moeten we nu, straks komen we nooit meer terug. Het is zo mistig, straks zien we niets meer en lopen we de afgrond in'. Mijn vriend deed er nog een schepje bovenop door zichzelf bijna de dood in te jagen door bijna een mini padje te nemen dat volgens hem 'echt het goede pad was'. Ja hoor, het kleine (eigenlijk niet bestaande) padje recht de afgrond in. Goed zo, schatje. 

Favorite destination to relax?

Ik heb nu al zoveel favoriete plekjes om te relaxen! Maar als ik nu een paar plaatsen mocht kiezen waar ik nú graag zou willen zijn om te relaxen: de Gili Eilanden (zon, prachtig strand, blauw water, zeeschildpadden, rust), Bukit Lawang (omdat die prachtige natuur zo rustgevend is), Vang Vieng, of Koh Chang (wel in het laag seizoen natuurlijk, want dan: bijna lege stranden en prachtige jungle). 




Strangest thing you've ever eaten?

Ik ben niet zo'n held met het eten van echt vreemde dingen. Als iets over datum is kan ik er eigenlijk al niet meer echt van genieten, laat staan als iets echt heel raar is. Vreemdste is denk ik schorpioen, in Bangkok. Of geit (in Sumatra), wat eigenlijk niet heel vreemd is, maar omdat ik dat jaar wekelijks een dode, stinkende geit op mijn snijtafel had liggen (practicum anatomie), was het voor mij niet heel aangenaam.

Bezig aan de schorpioen.. ;) Aan mijn gezicht kun je al zien dat ik er niet bijzonder weg van was, haha. 



Best meal you've had and where?

Dit is zo lastig, want elk land heeft weer zijn eigen heerlijke gerechten. Al die heerlijke Thaise maaltijden, favoriet hier is beef in Oystersauce (beste ooit gegeten op Koh Phangan, Thailand) of fried ginger met kip, groente en rijst (die ik leerde koken in Koh Phangan). Ook at ik ooit op Koh Lanta de lekkerste hot pan ooit. Verder heb je op reis ook wel eens van die momentjes dat je een hele tijd in de jungle hebt vertoefd en dan terugkomt en ergens een heerlijke vette burger eet. Op zo'n moment is dat dan even het lekkerste ooit, haha. 

No fail airplane outfit?

Een losse broek (of lange rok), een t-shirt, een vest en natuurlijk sokken! Sokken zijn heel belangrijk in het vliegtuig vind ik, daar wordt het 's nachts altijd zo koud! Belangrijkste vind ik dat alles lekker zit en niet knelt als je wilt gaan slapen. Bovenstaande geldt natuurlijk voor lange vluchten. Bij korte vluchten maakt het mij eigenlijke niet zoveel uit wat ik aan heb. 

9 opmerkingen:

  1. Leuke tag inderdaad. En wat een fijne antwoorden & foto's; leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook leuke vragen om te beantwoorden. Dankjewel! :)

      Verwijderen
  2. Heel leuk gedaan ! en wat tof dat je schorpioen durfde te eten ! je hebt een erg leuke blog.

    http://rachelkromdijk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat mooi, heel leuk om te lezen alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke post! Ik kreeg zelf al schrik toen ik het verhaal over de vulkaan las :)

    BeantwoordenVerwijderen