Travel Journal 2 - Indonesië, dag van aankomst

Woensdagochtend zijn Len en ik door mijn moeder en broertje naar het vliegveld gebracht. De twee en een half uur die we moesten wachten vlogen voorbij en na een lekkere muffin en een drankje was het tijd om afscheid te nemen. Natuurlijk kwamen wij weer als een van de laatsten aan bij de gate, sloten de gates achter ons en stapten we als een van de laatsten het vliegtuig in, haha. Alle hoofdsteunen waren inderdaad voorzien van schermpjes waar we films op konden kijken, normale tv op konden kijken en spelletjes op konden spelen. Ook kon je via dit scherm naar beneden en naar voor uit het vliegtuig kijken, door middel van een cameraatje onder en vooraan de neus van het vliegtuig. De eerste vlucht naar Dubai ging erg snel voorbij, na het kijken van de film the Hunger games (140 min), met de nodige eetpauzes (veel), hoefden we nog maar 2 van de 6,5 uur te vliegen! In Dubai aangekomen bleek onze volgende vlucht een vertraging van een uur te hebben, maar buiten dat om ging ook deze vlucht erg voorspoedig en kwamen we rond een uur of 5 's middags (lokale tijd) aan in Jakarta. Hier hebben we onze visa aangevraagd (duurde errug lang en was allemaal lekker duidelijk) en hebben we ons verplaatst naar een andere terminal voor onze volgende vlucht.

Hierbij werden we alweer gelijk geconfronteerd met de Aziatische taxichauffeurs, die ook hier in Indonesië liegen bij het leven, haha. We moesten van het normale vliegveld naar een andere terminal, en we hadden al vaag gehoord dat dit kon met een shuttle bus. Wij dus het vliegveld uit en opzoek naar die shuttle bus, maar die was nog niet zo makkelijk te vinden en daardoor stonden we een beetje zoekend met onze koffer en backpack om ons heen te kijken. Als de taxichauffeurs deze zoekend blik + koffers/backpacks in het vizier krijgen dan moet je ze als vliegen van je afslaan. Iedereen wil je meenemen en allemaal hebben ze de 'best price'. Wanneer wij dan zeiden dat we niet met hun meewilden, maar opzoek waren naar de shuttle bus kregen we te horen dat of dat shuttle bus niet bestond, of dat we er nog uren op moesten wachten en dat deze bovendien gigantisch duur zou zijn. Als je dan ook nergens een shuttle bus kan vinden begin je er uiteindelijk toch een beetje aan te twijfelen, maar gelukkig hebben we toch even doorgezet en hebben we uiteindelijk de shuttle bus gevonden, die elk kwartier bleek te rijden en bovendien ook gratis bleek te zijn... Bastards. Op onze vlucht naar Denpasar hebben we vervolgens nog best lang moeten wachten. Het vliegtuig had al een uur vertraging en de boarding tijd was verschoven naar 20:15... Rond 21:00 zaten we echter nog steeds voor de gesloten gate te wachten. Uiteindelijk waren we rond 23:00 op Bali en moesten we nog van het vliegveld naar een stadje zien te komen.

Klik hier voor foto's bij dit reisverhaal