Travel | Vakantieplannen zomer 2014



Zo, dat was wel een erg lange radiostilte hier. Ik heb het alleen zo druk met de laatste loodjes van mijn bachelor en door persoonlijke omstandigheden (diagnose borstkanker bij mijn moeder) had ik de laatste tijd niet veel puf om iets te schrijven.
Nu de zomervakantie echter dichterbij komt leek het mij toch wel leuk om even te laten weten wat mijn vakantieplannen voor deze zomer zijn. Het leek heel lang niet door te kunnen gaan, maar het ziet er nu toch naar uit dat we wel kunnen. In februari boekten mijn vriend en ik namelijk vliegtickets voor deze zomer naar... Midden-Amerika! We vliegen heen op Guatemala en terug vanuit Panama, hiertussen moeten we dus nog een route gaan uitstippelen. We gaan in totaal iets meer dan 6 weken weg. Ik wil hier al zo lang heen dus ik heb er heel erg zin in en zo'n lekkere reis is zeker wel welkom na zo'n hectische periode. Ik ben nu al aan het aftellen, helaas moet er nog erg veel gebeuren in de tijd tot dat we gaan, maar over 6 weken zit ik wel lekker in het vliegtuig, woehoe!

Als er nog mensen zijn die tips hebben voor deze landen (Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama) dan zijn deze heel erg welkom! Ook ben ik benieuwd welke van deze landen we sowieso niet moeten missen, zodat we een beetje kunnen gaan nadenken over een globale route.
Hebben jullie verder al plannen voor deze zomer of voor nieuwe reizen?

10 opmerkingen:

  1. lekker van genieten dus meid! ziet er weer super uit! ik ga drie weken naar italie op vakantie! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga ik zeker doen, dank je! Italië is een heerlijk land, heel veel plezier! :D

      Verwijderen
  2. Ooh sterkte meid! En natuurlijk ook heel veel plezier; heerlijk zo lang weg! Ben er nog nooit geweest, dus kan je geen tips geven. Maar kijk nu al uit naar je blog posts! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah sterkte! Fijn dat je toch iets hebt om naar uit te kijken! Ik ben in Guatemala, Honduras en Nicaragua geweest. Vooral Nicaragua niet overslaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! En thanks voor je tip, Nicaragua zullen we zeker niet overslaan inderdaad, hoor dat van meer mensen! Hoe heb jij Honduras en Guatemala ervaren qua veiligheid trouwens? Daar lees je nogal creepy verhalen over op internet...

      Verwijderen
  4. Wauw mooi vooruitzicht heb je qua reizen. Ik heb helaas geen tips voor je, maar je gaat het vast heel mooi krijgen. En ook veel sterkte met je moeder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tof vooruitzicht! Amerika stond nooit heel hoog op mijn lijstje, maar ik begin er meer voor te voelen. Ik ga zelf drie maanden naar Azië dit najaar, ook super veel zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He bah meid, wat een verschrikkelijk naar nieuws heb je gekregen. Heel veel sterkte. En heb je je bachelor afgerond inmiddels? En wat een gave plannen, ben nu al benieuwd naar foto's en verhalen! Wij willen ook eind dit jaar die kant op. Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen