Instagram diary | Week 38 en 39



In week 38 liep ik mijn tweede stageweek, deze keer bij het Zoötechnisch centrum van K.U. Leuven. Hele interessante week gehad, waarin ik biggen heb gecastreerd (arme, arme schatjes), biggen en varkens heb gewogen, heel veel schapen heb ontwormd en nog veel meer. Helaas ging de wekker wel elke dag om 04:30 en moest ik er om 04:45 na stiekem iets te lang snoozen toch echt uit om mijn trein te halen. Op zich prima te doen voor een weekje, maar ik werd woensdagnacht helaas ziek. Als dan je wekker zo vroeg gaat is dit wat minder prettig. Ik ben wel naar mijn stage gegaan, maar de treinreis was echt een hel en ik voelde me de hele dag zwaar beroerd. Ik had het ultieme geluk dat we die dag bijna de hele dag schapenhoeven moesten kappen, en dit stinkt (!!!) mensen, geloof mij. Probeer je nu een beetje in te leven in hoe ik mij die dag, ziek (en super misselijk) heb gevoeld boven die vieze stink hoeven. ;) Verder vrijdag een relaxte laatste stagedag gehad en die vrijdagavond richting Nederland gereisd, mijn vader was namelijk die zaterdag jarig. De rest van het weekend heb ik niet veel bijzonders gedaan; even gewinkeld en verder vooral uitgeziekt.


Wat zie je op de foto's (van linksboven naar rechtsonder)?
1. 2e stageweek!
2. Super schattige baby biggetjes die wij moesten castreren.
3. Gelukkig waren de arme zielen het snel weer vergeten en lagen ze vrij snel weer zo samen te slapen!
4 & 5. Schapen ontwormen!
6. Met een lammetje, zo schattig. 
7. Ik was vrijdagavond zo blij dat de volgende dag de wekker niet weer zo vroeg zou gaan! Heerlijk even uitslapen! Helaas werd ik de volgende dag weer om 7 uur wakker, haha. ;)
8. Tom kan zijn eigen lepel vasthouden en zichzelf boter geven! Super cool. 
9. Zondagmiddag maakte ik een lekker broodje met warme ham, rucola en honing mosterd saus, smullen!
10. 's Avonds een lekker wijntje!
11. Zondagavond zat ik in bed achter de computer en toen lag Tommie zo schattig naast me in zijn fleecedeken.
12. Ik schreef zondag een blogpost over Luang Prabang... Kreeg helemaal weer zin om te reizen! 



Die maandag ging ik weer terug naar Antwerpen en die dinsdag begon de eerste week van mijn laatste bachelorjaar! Als het goed is haal ik komend jaar mijn diploma en begin ik volgend jaar aan mijn master Diergeneeskunde in Gent. Spannend! Hoop dat het dit jaar een beetje goed gaat allemaal. Dinsdag had ik mijn eerste college Pathologische Fysiologie en Biochemie en kocht ik de cursussen voor het komende semester (half jaar). De rest van de week had ik gewoon college's en donderdag had ik vrij en gingen mijn vriendinnen en ik naar Studay. Heel gezellig! Vrijdag had ik mijn eerste practicum in de Ark (wij hebben een stel koeien, lama's en een paard op de uni, super leuk) en toen was het alweer weekend! Dat weekend bleef ik in Antwerpen en zijn mijn vriend en ik zaterdag even de stad in geweest. We aten nog even een lekkere brownie bij de chocoladebar Quetzal en 's avonds gingen we uiteten. Heerlijk, weekend!


Wat zie je op de foto's (van linksboven naar rechtsonder)?
1. Dinsdag kocht ik de nieuwe cursussen voor komend semester! Ik hoef me niet meer te vervelen. ;) 
2. Studay! 
3. Een lekker stuk brownie eten bij de chocoladebar Quetzal in Antwerpen.
4. Tommie lekker aan het slapen. 
5. Ik ben gek op yoghurt met stukjes fruit!
6. Zondagavond maakte ik een lekkere maaltijd soep.
7. Soupie!
8. Mooie Tom! 

2 opmerkingen:

  1. Wat een pittige stageweek heb je gehad, wel afwisselend lijkt mij zo;-) Hopelijk weer helemaal opgeknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks de griep ziet het er toch uit als twee leuke weken :)

    BeantwoordenVerwijderen