Travel | Reisjaar 2013



Ik hobbel een beetje achter de feiten aan omdat ik het momenteel helaas veel te druk heb om te bloggen, maar toch wil ook ik (net als heel de rest van blogland) nog even terugkijken op hoe afgelopen jaar was op reisgebied. 2013 was voor mij een prachtjaar. Op studiegebied ging het errug goed, ik haalde mijn rijbewijs, ik deed veel leuke dingen en ik mocht weer een aantal prachtige plekjes van deze aarde ontdekken. Ik heb veel genoten afgelopen jaar en ik hoop dat 2014 mij net zoveel geluk gaat brengen! Kijk hieronder mee naar een overzichtje van de plekken die ik afgelopen jaar mocht bezoeken.


Bangkok 
Deze zomer ging ik met mijn vriend en drie vrienden naar Azië en we trapten onze reis af in Bangkok. Bangkok is chaos. Bangkok is scooters. Bangkok is stank. Bangkok is fantastisch. Wat een stad. Ondanks alle drukte van deze stad en het feit dat ik niet zo dol ben op grote Aziatische steden ben ik toch van die stad gaan houden.






Laos
Ik liet deze zomer een stukje van mijn hart achter in Laos. Wat is Laos geweldig; de natuur, de cultuur, de sfeer. Ooit ga ik nog meer van dit land ontdekken, geen twijfel over mogelijk.












Vietnam
Ook Vietnam mocht ik een bezoekje brengen in 2013. Ik was al lange tijd benieuwd naar Vietnam. Vietnam was leuk en ik heb er een mooie tijd gehad, maar toch heeft het niet zo'n indruk op me gemaakt als de andere landen in Azië waar ik ben geweest. Ik weet zelf niet zo goed waarom eigenlijk, maar landen als Laos en Indonesië vond ik veel indrukwekkender. Neemt niet weg dat ik er ontzettend heb genoten, natuurlijk.






Cambodja
Niet alleen Laos, maar ook Cambodja stol mijn hart deze zomer. Ook al waren we hier niet zo lang, toch heeft dit land ontzettende indruk op me gemaakt.




Koh Chang
Onze reis eindigde op Koh Chang. Koh Chang was heerlijk, echt een prachtig eiland. Wij waren er in het laag seizoen en dat betekende: bijna lege stranden. Een groot deel van het eiland is beschermd natuurgebied (er mag vrijwel alleen gebouwd worden langs de kust) en dat hebben we dan ook heerlijk ontdekt met onze scootertjes. Ik heb zo genoten op dit eiland, heerlijk om even bij te komen na zo'n lange 'actieve' reis met veel nachten in de nachtbus.





Marokko
Afgelopen december vlogen mijn vriend en ik voor 6 daagjes naar Marokko en wow... 3,5 uur vliegen en je bent in een totaal andere wereld. Bijna bizar dat dat kan zo'n korte tijd. Ik vond het geweldig om weer een nieuwe cultuur te leren kennen en wat is Marokko een mooi en kleurrijk land. Weer compleet anders dan bijvoorbeeld Azië. Met zo weinig tijd als wij hadden zie je natuurlijk maar een heel klein deel, maar ik weet zeker dat we nog eens teruggaan om meer van dit land te ontdekken.

6 opmerkingen:

  1. Wat een fantastisch reisjaar heb je gehad, prachtige bestemmingen!
    Ben je op de vakantiebeurs komende week? Misschien kunnen we elkaar even ontmoeten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had me heel leuk geleken! :) Alleen heb ik deze week 2 tentamens, dus ik kan er helaas niet heen. :( Veel plezier!

      Verwijderen
  2. wauw prachtige foto's echt super..
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw hele mooie foto's! Vooral die van die brug is heel gaaf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een pracht van een jaar en wat een heerlijke foto's. Dat 2014 je ook maar heel veel moois brengt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige reizen! Op naar nog heel veel mooie avonturen dit jaar!

    BeantwoordenVerwijderen