Hotspot | Huize Colette, Gent


Ik liep samen met mijn vriend door Gent en ik kreeg zin in een brownie (hoe kan het ook anders?). Had ik even geluk dat mijn vriend, die een half jaar in Gent heeft gestudeerd, nog wel een leuk adresje wist Ć©n dacht dat hij het nog wel kon vinden. Op zijn gevoel liepen we tussen de kathedralen door, over de botermarkt en jawel, met dank aan het goede geheugen van mijn vriend vonden we het barretje. Huize Colette heette het, en als mijn vriend er niet al eerder was geweest was ik er waarschijnlijk zo langsgelopen, omdat het toch vrij onopvallend tussen de naastgelegen panden ligt. Dood zonde was dit geweest, want eenmaal binnen was ik gelijk enthousiast. Naast dat het een barretje bleek te zijn dat allemaal verschillende soorten warme chocolademelk (bv. maltezer chocolademelk of chocolademelk met een shot espresso) op de kaart had staan (verslaafde meldt zich), bleek het tegelijkertijd ook nog een boekenwinkeltje te zijn. Je kan je voorstellen dat dit een ontzettend leuk sfeertje geeft. Een echte aanrader is dit dus, vooral als je van boeken Ć©n lekkere chocolademelk houdt. Ook hebben ze hier, want daar kwam ik natuurlijk voor, heerlijke huisgemaakte brownies en kun je hier verschillende lekkere ontbijtjes krijgen.

Huize Colette vind je terug aan Belfortstraat 6, in het centrum van Gent, aan de overkant van het stadhuis. Klik hier om naar hun facebookpagina te gaan voor meer informatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten