Travel | Mekong Delta Tour, Vietnam



Eén van de dingen die we in Vietnam graag nog wilden doen was het bezoeken van de Mekong Delta. Dit is een labyrint van rivieren en aftakkingen van de enorme Mekong, met allemaal verschillende eilanden. Op deze rivieren wordt nog volop handel gedreven en je waant je in een heel andere 'rivierwereld'. In Ho Chi Minh boekten we daarom een tour om een dagje rond te varen op deze reusachtige rivier. 's Ochtends stapten we in Ho Chi Minh in een bus en reden we in een paar uurtjes naar de opstapplaats van de boot. De boottocht voer ons recht over de zijtakken van de Mekong en bracht ons deze dag naar verschillende eilanden. Op het eerste eiland bezochten we een plek waar kokossnoepjes werden gemaakt en konden we zelf door prachtige natuur naar een dorp wandelen. Het was mooi om te zien dat er in dit dorp nog gebruik werd gemaakt van paard en wagen. Ook bezochten we later op de dag op een ander eiland een bijenfarm, waar we ook een theeproeverijetje (MIER zoet!) deden. De dag eindigden we met een tochtje in een soort kano door allemaal kleine begroeide riviertjes, wat ik eigenlijk, samen met het bezoek aan het dorp, het leukste moment vond van deze dag. Het was verder een relaxt dagje, maar toch had ik eigenlijk meer van de Mekong Delta verwacht. Leuk om eens te zien, maar ik zou deze tour eerlijk gezegd niet heel hard aanraden of nog een keer doen. Misschien is het leuker om de Mekong Delta op een ander manier te bezoeken, maar hier hadden wij helaas geen tijd voor. Toch was het wel heerlijk om even een dagje lekker rustig aan te doen!




Achteraf had ik eigenlijk een beetje spijt van dit moment, want deze slang voelde een beetje verdoofd aan. :( 















1 opmerking:

  1. Erg leuke website! Je blog over de Mekong Delta ook, ik ben er ook geweest en herken wel wat je zegt. Heel mooi, maar ook heel toeristisch hè... Ik ben ook net een reisblog begonnen (www.reizenzo.nl) en nu aan het rondneuzen hoe andere bloggers het precies doen. Als je nog tips voor me hebt, heel graag! Ik blijf je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen