Travel | Roadtrip door het Atlasgebergte, Marokko



Nadat we het mooie Marrakesh hadden verkend (zie hier en hier) werd het tijd voor avontuur! We haalden onze huurauto op en begonnen aan onze roadtrip richting Ouarzazate. De route van Marrakesh naar Ouarzazate loopt dwars door het Atlasgebergte en je rijdt hierbij over de bergpas genaamd Tizi-n-Tichka. Wat was dit gaaf zeg. Je rijdt door zulke bizarre landschappen met de meest uiteenlopende kleuren. Je wilt niet weten hoe vaak ik mijn vriend heb laten stoppen omdat ik weer iets prachtigs zag. Ik heb als een blij kind zitten stuiteren toen ik sneeuwtoppen zag, die zo mooi afstaken tegen de rest van het rode landschap. Onderweg kun je een stop maken bij Aït Ben-Haddou, een Berberse kasbah in de buurt van Ouarzazate. Een beetje toeristisch, maar zeker de moeite waard om even langs te gaan. Ik zal hier later nog een blogpost over schrijven. Bij deze route is het trouwens ook aan te raden hem te rijden van Ouarzazate naar Marrakesh (onze terugweg dus), aangezien je dan de zon in je rug hebt zijn de kleuren van het landschap nog veel mooier. Kijk hieronder mee naar de foto's die ik tijdens deze roadtrip heb gemaakt, het zijn er aardig wat, want ik kon (zoals vaker) niet kiezen.














9 opmerkingen:

  1. Oh wow, zo mooi! Een rondreis door Marokko staat al zo lang op mijn wish list. En dit bevestigt maar weer eens dat ik er naar toe moet. Heerlijke foto's en verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen, het is een heel bijzonder land! Bedankt! :)

      Verwijderen
  2. Wat een práchtige foto's. Lijkt me een supermooie omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Wij willen ook graag rondreizen door Marokko

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg gaaf, zo moooooie omgeving! Wij zijn alleen in Marrakech geweest, daar heb ik achteraf wel spijt van. Een combi met het atlasgebergte lijkt me een absolute aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave foto's, zo mooooooi! Wij zijn alleen in Marrakech geweest en daar heb ik achteraf wel spijt van. Die drukke stad combineren met deze onwijs mooie natuur lijkt me onwijs tof. Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dankje! :D Marrakesh zelf is ook super mooi! Maar de omgeving en het Atlasgebergte zijn inderdaad prachtig, maar dan heb je nog iets te zien voor een volgende keer. ;)

      Verwijderen