Travel | Marrakech, here we come! (+ tips gevraagd!)

Afbeeldingsbron: klik hier

Al een tijdje hadden mijn vriend en ik het erover om voor de kerstvakantie nog een keer een weekendje weg te gaan. Waarheen wisten we nog niet zo goed, maar waarschijnlijk zou het een stedentrip worden en de vliegtickets erheen moesten niet te duur zijn (arme studentjes). Zonder concrete plannen surfte ik afgelopen week even naar Ryanair (iets wat ik wel vaker doe, neiging die ik niet kan onderdrukken) en keek ik naar waar we allemaal heen zouden kunnen vanuit Brussel (handig ivm Antwerpen). Tussen alle bestemmingen zag ik Marrakech staan en omdat ik al heel lang een keer naar Marokko wil klikte ik dit aan. Tijdens het laden droomde ik erover hoe gaaf het zou zijn om een lang weekend door Marrakech te struinen, maar ik was er eigenlijk al van overtuigd dat de vliegtickets daarheen sowieso te duur zouden zijn. Na het laden bleken de vliegtickets voor komende weken inderdaad te duur, maar opgeven doen we niet en daarom keek ik eens hoe het zat met de prijzen voor december. EN TOEN, toen zag ik iets wat ik totaaal niet had verwacht. Snel riep ik mijn vriend erbij: 'KIJK! KIJK DAN! Zie je dat? Vliegtickets, naar Marrakech! Retour! Voor maar 45 euro!!! Zie je dat? Kan jij dan? Dit kunnen we echt niet laten gaan. ECHT NIET!' Vriendlief moest helaas de volgende dag op zijn stage nog even navragen of hij 3 dagen kon missen als hij dit andere dagen weer zou inhalen. De volgende avond kwam hij terug met het geweldige nieuws: 'geen probleem, eigen verantwoordelijkheid'. Ik natuurlijk gelijk Ryanair erbij getoverd in de hoop dat de tickets er nog waren... En ze waren er nog, maar er waren nog maar 3 stoelen! 'Er zijn nog maar 3 stoelen!!! SNEL! Bel m'n moeder!' Met mam aan de lijn voor de creditcardgegevens hebben we toen zo snel de vliegtickets naar Marrakech geboekt dat we elkaar daarna even aankeken en aan elkaar vroegen: 'Huh, gaan we nou echt naar Marokko?' En já, we gaan echt naar Marokko! 5 nachtjes, begin December. Hoe gaaf is dat?
Ik ben heel benieuwd of er nog mensen zijn die tips hebben voor Marrakech? Wat is leuk om te doen en wat kunnen we echt niet missen? Tips voor (goedkope) overnachtingen zijn ook heel welkom! We zijn er 5 nachten en hebben 4 volle dagen. 

8 opmerkingen:

  1. Ik heb helaas geen tips! Maar Marrakech staat nog steeds op mijn travel lijstje!
    With love,

    Joy

    n e w b l o g | justlikesushi.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow supergaaf!
    Ik heb geen tips, maar ik weet dat Jolien van Your Lifestyle Guide er is geweest, dus wellicht kun je leuke tips op haar blog vinden!
    Alvast heel veel plezier, ik wil wel in je koffer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, dat is waar ook! Zal eens op haar blog kijken!
      Bedankt! :D

      Verwijderen
  3. Wat gaaaaaf! Geen tips helaas, ben op dagreis vanaf Spanje naar Tanger geweest, Marokko is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super leuk, veel plezier vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw supercool zeg.. Ik krijg er zelf ook helemaal zin in. Geen tips helaas, maar ik ben benieuwd naar jullie avonturen in december!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat een geluk! Super cool zeg. Marrakech lijkt me echt prachtig. Staat ook heel hoog op mijn lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen