Travel | Gent, België



Weet je nog dat het eind oktober opeens een zaterdag prachtig weer was? Die dag bracht ik door in Gent! Gent is maar een klein uurtje met de trein vanaf Antwerpen en ik vind het een heerlijke stad. Komt dat even goed uit, aangezien ik volgend jaar met mijn master begin aan Universiteit Gent. Het was nodig tijd om mijn toekomstige studentenstad weer een keertje te bezoeken. Ik ging samen met mijn vriend en aangezien hij een paar jaar geleden een half jaar in Gent heeft gestudeerd liet hij mij gelijk wat plekjes zien. Verder slenterden we heerlijk door de binnenstad, langs de grachtjes en bekeken we al die mooie oude gebouwen.
Ook hebben we nog lekker in de zon op het terras kunnen zitten, genieten! Voor nu heb ik nog niet veel tips voor Gent, omdat ik het gewoon heerlijk vind om lekker rond te banjeren door de stad. Je ziet dan al zoveel moois en Gent is zo gezellig met alle pleintjes, grachten en kleine straatjes. Wel een tip voor als je nodig naar het toilet moet: er zitten gratis toiletten (ik vond ze erg netjes de dag dat ik er was!) onder de Sint-Michielsbrug over de gracht, aan de Pakhuisstraat (de brug zie je in de verte op bovenstaande foto, de toiletten zitten aan de linkerkant op deze foto). ;) Verder: slenter en geniet van alles wat je ziet! Ik had die dag helaas alleen mijn crappy telefoon bij me waardoor de foto's niet super zijn, maar zie hieronder toch een sfeerimpressie van Gent.













7 opmerkingen:

  1. Ziet er super mooi uit
    haha wat apart dat die hammen boven je hoofd hangen in die eetzaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja dat was in een heel middeleeuws uitziend gebouw! Daar paste het op zich wel weer goed bij, maar ik had ook nog nooit eerder zoveel hammen zien hangen! ;)

      Verwijderen
  2. ziet er uit als een heerlijke stad om lekker in te slenteren. en wat een fijne foto's maakt jouw telefoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa, is het ook! Zeker een aanrader! Mijn telefoon is een hele oude Iphone 3GS, dus ik denk dat ik gewoon een beetje geluk heb gehad met het licht dan. :D

      Verwijderen
  3. Leuk!
    Ik houd echt van Gent, heb er een tijd terug ook weer een dagje doorgebracht en een paar mooie foto's aan overgehouden. Maar vooral ook een vakantie gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuke stad!
    Ik ben er nog nooit geweest, maar het ziet er minstens net zo gezellig uit als Brugge. Thanks voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's! Ik ben er helaas nog nooit geweest, maar lijkt me een fijne plek :)

    BeantwoordenVerwijderen